MOTION

SVANESUNDS GIF

KALENDERN

Motion

Våra ledarledda motionsrundor annonseras på Facebook. På Orust finns en SMS kedja ”Cykelsällskap på Orust” och här annonseras också träningsrundor.

Viktigt att vi alla tänker på säkerhet när vi kör i klunga. Vi kör vanligtvis 3-8 mil och anpassar hastigheten efter deltagarna. Är vi många delar i upp oss i olika hastighetsgrupper.

Motionslicens

Som medlem i Svanesunds GIF har du möjlighet att teckna en licens genom Svenska Cykelförbundet, som föreningen betalar.
Licensen innebär bland annat att du har en olycksfallsförsäkring under hela året, även under träning. Ni kan läsa mer om licenser här.

Om man har för avsikt att delta i motionslopp, och kanske prova på att delta i Bohuslän-Dals Cykelförbunds Poängjakten (serie av MTB-tävlingar i distriktet) så är baslicens det alternativet ni ska klicka i.
Om man har för avsikt att delta mer allmänt i tävlingar under året så väljer ni tävlingslicens. Se mer under Tävla/Licens.

Motionslicens söker du via Svenska cykelförbundets hemsida.

Kommande event